close
تبلیغات در اینترنت
آموزش با بازی
کلاس درس اولی ها

پایگاه جامع برای معلمان پایه اول ابتدایی
موضوع بندی
مطالب پر بازدید
تحلیل محتوای کتاب درسی چیست؟: 4167
نمونه تجربیات برتر تربیتی در جشنواره: 4159
نمونه تدریس به شیوه الگوی تفکر استقرایی: 4099
وسایل کمک آموزشی دست ساز برای تدریس ریاضی: 3981
تمرین هایی برای تقویت مهارت گوش دادن : 3155
کارتون مفهومی فصل اول سایه ها: 3097
کاربرگ نشانه ی اُ استثنا (و): 2695
روش های تحلیل کمی محتوای کتاب درسی: 2603
نمونه سناریوی تدریس به شیوه ی کاوشگری: 2323
تمرین نشانه های (1) صدای آ ا: 2301
چرخ وفلک تندخوانی: 2297
کاربرگ نشانه ی ایـ یـ ی ای: 2255
نمونه سناریوی تدریس با روش 5E: 2027
کاربرگ نشانه ی اَ َ: 1987
کاربرگ نشانه ی اِ ِ ه ـه : 1929
برگه های رنگ آمیزی: 1879
تمرین نشانه ی ایـ با کلمات هم آغاز: 1847
جدول ترکیب صامت ومصوت ها: 1841
کاربرگ تدریس ایـ یـ ی: 1779
کاربرگ نشانه ی بـ ب: 1625
نمونه سناریوی تدریس به شیوه ی پیش سازمان دهنده: 1449
کاربرگ نشانه ی او و: 1409
کاربرگ نشانه ی مـ م: 1323
کاربرگ نشانه ی یـ ی: 1271
کاربرگ نشانه ی سـ س: 1249
کاربرگ نشانه ی نـ ن: 1237
کاربرگ نشانه ی تـ ت: 1151
کاربرگ نشانه ی ذ: 1141
کاربرگ ریاضی چوب خط و سودوکو: 1117
کاربرگ نشانه ی ز: 1069
کاربرگ نشانه ی خوا: 1065
تمرین فارسی اول دبستان (نشانه های 2): 1063
ساخت نردبان تند خوانی: 1029
تمرینات مربوط به نگاره ها: 1005
نمونه ای از تولید محتوای مکتوب: 999
خلاقیت وریاضی: 979
تدریس نشانه ی آ ا: 965
کاربرگ نشانه ی ج: 943
کاربرگ نشانه ظ: 903
کاربرگ نشانه ف: 903
تمرینات مدادی کاغذی کشف شکل های پنهان در زمینه و رنگ : 877
کاربرگ نشانه ی ک: 877
کاربرگ نشانه ی ش: 875
کاربرگ نشانه ی پ: 873
کاردستی گلدان بهاری کاردستی عید نیمه شعبان: 869
کاربرگ نشانه ی صـ ص: 865
کاربرگ نشانه ی ر: 863
آزمون عملکردی علوم (سایه ها): 833
کاربرگ نشانه ی خ: 817
کارتون مفهومی با موضوع نحوه رشد گیاه لوبیا : 785
آمـــــار
بازدید امـروز : 298
بازدید دیـروز : 615
کــل بازدیــد : 441,465
کــل مطالب : 273
کـــل نظرات : 129
افـراد آنلاین : 3
جستجوگر
کلمه مورد نظر را وارد کنید


مطالب تصادفی
بازدید دکتر کمالی از مدرسه
کاردستی های کاغذی بدون شرح
تبریک روز معلم
آزمون های فارسی
پاور پوینت وضو
آزمون بخش کردن در نگاره ها
کاربرگ نشانه ی د بخش اول
نمونه سوال علوم اول ابتدایی فصل نهم
الگوي نگاره كلمه و شيوه به كارگيري آن در خواندن فارسی
تحلیل محتوای کتاب درسی چیست؟
تبریک عید نیمه شعبان
چرخ وفلک تندخوانی
کاربرگ ریاضی چوب خط و سودوکو
آزمون موضوعی ریاضی شناخت واستفاده از چوب خط
آزمون های فارسی اول ط غ ظ در قالب pdf
آموزش با بازی
کارتون مفهومی با موضوع نحوه رشد گیاه لوبیا
استفاده از پازل برای شروع تدریس
کاربرگ نشانه ی حـ ح
تمرین نشان آ
کاربرگ تدریس یـ ی
ساخت حباب های بزرگ
تمرین به حروف نویسی وبالعکس اعداد دو رقمی
کاربرگ نشانه ظ
ساخت کارت های ترکیب
تکلیف صوت آموزی وبخش کردن نگاره ها
برگه های کار جور کردن شکل وسایه
کاربرگ نشانه ی تـ ت
آزمون موضوعی ریاضی عددنویسی اعداد10تا100
کاربرگ نشانه ی چ
کاربرگ نشانه ی یـ ی
مدارس هوشمند
آزمون عملکردی ریاضی الگوی شمارش اعداد
روش های نوین تدریس
کاربرگ تدریس چ
راهکارهایی برای پیش گیری از اختلالات یاد گیری
آزمون موضوعی ریاضی موقعیت یابی
تدریس اُ
تدریس به شیوه الگوی تفکر استقرائی
آزمون ریاضی تا پایان تم 6
چک لیست فردی-کلی علوم
وسیله جمع وتفریق
نمونه تجربیات برتر ارزشیابی
تدریس نشانه مـ م
فیلم آموزشی
کاربرگ دست ورزی
آزمون عملکردی جدید دنیای سرد و گرم
چک لیست مهارت های زبان آموزی
تبریک روز معلم
درمان اختلال دیکته نویسی
معرفی وبلاگ دوستان

 برای کودکان بازی یعنی زندگی.آن ها از طریق بازی چیزهای زیادی می آموزند که شاید با هیچ روش مستقیمی نتوان آن را به او یاد داد.در این بین استفاده از بازی در آموزش دروس نیز بسیار کارا وجالب است.می توان بیشتر مطالب درسی را به بازی تبدیل کرد واجازه داد تا دانش آموز با بازی زندگی وتحصیل علم کند.

یکی ازوسایل  بازی که به تکرار وتمرین دانش آموز ونوعی ارزشیابی تکوینی از آنچه او درحال یاد گرفتن است می پردازد، مسیر های بازی است که می توان با اهداف مختلف طراحی نمود.نمونه ای از این مسیر های بازی را طراحی کرده ام که با استفاده از تصاویر ،مقوا ،ماژیک ،مهره منچ وتاس می توان آن را ساخت واستفاده نمود .

تاس بریزید وبا آوردن شماره 6 مهره را در خانه ی اول قرار بدهید ومجددا تاس بریزید وبه تعدادی که تاس نشان می دهد،حرکت کنید .در صورتی که به خانه هایی که تصویر دارد رسیدید،نام تصویر را بخش کنید ودر صورتی که به خانه های خالی رسیدید استراحت کنید و وقتی به خانه های گل رسیدید از حریفتان دستور کار بگیرید.(حریف می تواند به عنوان دستور کار بخواهد که بازیکن 2خانه به عقب برگردد یا جلو برود یا یک سوال آموزشی از او بپرسد ودر صورتی که درست بود به او اجازه ادامه بازی بدهد یا او را در صورت غلط بودن از یک دور تاس ریختن محروم کند.)هر کدام از بازیکنان که زودتر به خانه ی پایان رسید،برنده است.برای استفاده ی بهتر از این بازی می توانید لیستی ازموارد ضعف واشتباهات متداول دانش آموز تهیه ودر صورت رسیدن به خانه های گل انجام آن را دستور دهید تا دانش آموز در ضمن بازی به تمرین وتکرار این مشکلات پرداخته باشد.می توان دستور اصلی بازی که بخش کردن نام تصاویر بود را به بیان صدای اول وآخر تصاویر ودر صورتی که همه ی حروف نام تصویر را یاد گرفته به نوشتن نام تصویر یا گفتن کلمه ای دیگر که صدای اول یا آخرش مانند نام تصویر باشد،تغییر دهید.در نظر داشته باشید دستورات کار شیرینی ولذت بازی را کم نکند.




صدیقه هاشمی ساعت 14:29 | سه شنبه 20 مرداد 1394 | بازدید : 422 | نظرات ()
عناوین آخرین مطالب ارسالی